BETINGELSER OG VILKÅR

 

Blomster

Alle buketter, dekorasjoner og planter er håndverksmessig utført av oss eller en lokal florist der vi formidler din bestilling til en annen by. Vi tilstreber å ha lett tilgjengelige blomster i alle våre produkter som vi viser i vår nettbutikk. Sortimentet hos våre lokale blomsterbutikker vil variere gjennom året fordi tilgangen på blomster vil variere gjennom årets sesonger.
Hvis en spesiell blomst ikke er tilgjengelig, vil denne erstattes med en blomst i lignende form og farge. Våre blomsterdekoratører vil alltid jobbe mot å skape et produkt så lik det originale produktet som mulig.

På våre produktbilder viser vi som oftest blomster som er i full blomst og av enten medium eller store varianten. Dette for å vise hvordan buketten ser ut under det meste av dens levetid. Når blomstene leveres er de friske, og kan derfor inkludere blomster som enda ikke har sprunget helt ut. Dette for at din blomsterhilsen skal kunne nytes så lenge som mulig. Alle priser er oppgitt under hvert produkt og ved hver størrelse. Formidlingsomkostninger er inkludert i blomsterverdien, leveringsomkostninger blir lagt til produktprisen. Hvis antallet blomster ikke er angitt i produktbeskrivelsen kan det variere avhengig av blomstenes størrelse og pris. Utover det kan sortimentet hos blomsterbutikkene variere alt etter sesong og tilgjengelighet.

Morsdag, valentinsdag og jul
Under høytider kan tilbudet av blomster variere fra butikk til butikk , avhengig av tilgjengelighet hos grossist eller varer som er utsolgt hos blomsterbutikken.
Blomster kan derfor komme til å erstattes med likeverdig vare i form og farge. Våre Blomsterdekoratører gjør naturligvis sitt ytterste for at levert vare skal samsvare med bestilt produkt.

Vær oppmerksom på at grossistenes priser på visse blomster kan stige til jul, morsdag og valentinsdag. Prisene styres av de store blomstergrossistene i Nederland, og dette har Blomsten Inger Høyvik ikke noen innflytelse over. Vi har derfor et ekstra bredt sortiment med forskjellige blomster og buketter for å kunne tilby produkter i alle prisklasser.

Tilleggsprodukter

Bilder av tilleggsproduktene (f. eks. vaser og hilsenkort) viser tilgjengelig produkttyper. Tilleggsproduktet blomsterbutikkene leverer kan derfor avvike fra bildet du ser på nettsiden.

Leveringstidspunkt og garantier

Generelt
Husk å skrive avsender i kortteksten, slik at mottakeren vet hvem han/hun skal takke. Våre Blomsterdekoratører forbereder ofte bestillinger allerede dagen før levering, derfor kan vi ikke garantere at vi kan utføre endringer tett på leveringsdatoen, men ta kontakt så gjør vi vår beste for å gi deg den beste servicen vi kan.

Tidspunkt for levering kan variere etter avtalene som foreligger med budfirmaene. Blomsterleveringene finner vanligvis sted mellom 10:00 og 21:00 på ukedager og 11:00 og 17:00 på lørdager. Blomsterleveringene til firmaadresser finner vanligvis sted mellom kl. 10.00-16.00 på ukedager. Vi kan ikke garantere et gitt tidspunkt for levering, men vil anstrenge oss for å etterkomme dine ønsker, dersom du oppgir dette.

Levering samme dag
Bestillinger som blir gjort før 12:00 mandag – fredag og 10:00 på lørdager, garanteres levert samme dag til fastland og større byer.
For å kunne garantere levering til bedrifter og sykehus behøver vi bestillingen senest kl. 18:00 dagen før. Blomstene blir levert til en eventuell resepsjon / kontor eller avdeling og mottakeren kan bli kontaktet på telefon før levering selv om du som bestiller ikke ønsker dette. Alle tørket blomster, strå og interiør varer sendes med Posten Norge as om de blir bestilt for levering utenfor vår buds leverings området som dekker Haugesund, Karmøy, Fosen og Aksdal, og i disse tilfellene gjelder postens leverings vilkårer.

Søndager og offentlige høytidsdager
Vi har ikke levering på søndag eller offentlige høytidsdager, med mindre annet er oppgitt på nettstedet. Alle ordre bestilt til slike dager blir levert på nærmeste dag med levering før eller etter forespurt dato. Vår butikk og vår hovedkontor er også stengt på søndager og offentlige høytidsdager. Alle e-poster besvares nærmeste hverdag deretter.

Bestillinger til begravelse
Kranser og kistepynt er store produkter som krever et stort antall blomster. Disse produktene bør bestilles senest 2 hverdager på forhånd. Alle våre priser inkluderer sløyfebånd – teksten skriver du i feltet «kort tekst» når du bestiller. For bestillinger til begravelse i utlandet, anbefaler vi at du går til vår Hovedkontors nettside www.euroflorist.no hvor vi er stolt medlem og se deres avsnittet "Internasjonale bestillinger".

Internasjonale bestillinger
Blomsterbestillinger til andre land leveres av en lokal representant i det landet. Vi leverer blomster til de fleste land i verden, med noen få unntak,
f. eks. til krigssoner. Alle bestillinger behandles under kontortid. Ordre til europeiske land kan leveres samme dag. Ordre til oversjøiske land må bestilles dagen før levering. Bestillinger til begravelser skal bestilles senest 3 hverdager på forhånd for at vi skal kunne garantere levering
Til din internasjonale ordre har vi valgt ut produkter til hvert enkelt land.

Ansvar og leveringsbetingelser
Bestiller (kunden) er ansvarlig for at leveringsinformasjon til mottaker er fullstendig og korrekt. Hvis det oppstår forsinkelser i leveringen pga. uriktige eller ufullstendige opplysninger (inkludert dørnummer) oppgitt av kunden, vil bestillingen ikke bli refundert.

Vi ( Blomsten Inger Høyvik) forbeholder seg retten til at våre Blomsterdekoratører kontakter mottager der det er nødvendig for at levering skal kunne skje, for eksempel ved ufullstendig leveringsadresse eller der mottageren har porttelefon.

Ved ekstreme værforbehold kan vi ikke garantere at bestillingen din blir levert til bestilt tid på bestilt dato. Dersom vi ikke lykkes i å levere bestillingen din, vil den bli levert ved første mulighet.

Blomstene blir levert av en lokal blomsterbutikk eller av et lokalt budfirma, der blomsterbutikken har et slikt samarbeid. I sjeldne tilfeller, kan blomster bli levert av buss, postbud eller båt på grunn av at mottagers adresse er vanskelig tilgjengelig. Det er ingen levering med buss, postbud/båt i helger og på offentlige høytidsdager. Ved ekstreme værforhold eller hendelser (såkalt force majeure), kan vi ikke garantere at bestillingen leveres til avtalt tid.

Betaling og sikkerhet

Betalingsmuligheter
Du har flere betalingsmuligheter å velge mellom når du gjør en bestilling hos oss. Alle kredittkortbetalinger hos Blomsten Inger Høyvik. håndteres av et anerkjent og trygt e-handelsfirma og sikkerheten når du betaler på vår nettside er av høyeste kvalitet. Våre nettsider er kryptert fra du lander på siden til du lagger deg av (HTTPS) se hengelåsen.


Når du som kunde velger å betale med Klarna på vår side, så aksepterer du samtidig Klarnas kjøpsvilkår.
Klikk på linken for å lese mer - Klarnas vilkår

Beskyttelse av personopplysninger
Blomsten Inger Høyvik. behandler all kundeinformasjon som konfidensiell. Blomsten Inger Høyvik. oppgir ikke kundeinformasjon til en tredje part uten dennes uttalte samtykke, og på grunn av dette er det også viktig å huske å skrive på hilsnings korte hvem gaven er fra. For mer informasjon les om vår Policy og Sikkerhet.

Bestillingsbekreftelse
Etter at du har fullført en bestilling, vil du få en bestillingsbekreftelse på din skjerm. En bestillingsbekreftelse blir også sendt til din registrerte epostadresse. Hvis du mot formodning ikke skulle motta en slik bekreftelse, er du velkommen til å ta kontakt med vår imøtekommende Blomsterdekoratører på post@blomstenih.no eller 52 71 73 55  (10:00-19:00 / 10:00-16:00)

Falske bestillinger
All bedrageri eller forsøk på bedrageri og falske bestillinger meldes til det lokale politi og de offentlige myndigheter.

Opplastning og distribusjon av innhold

Nedlasting av innhold fra Blomsten Inger Høyvik’s nettsider www.blomster-levering.no  skjer på egen risiko.
Vårt innhold, inklusive bilder er opphavsrettslig beskyttet. Alle bilder på nettsidene er eid av firmaet, og all kommersiell bruk av våre bilder og plagiat av tekst uten vår godkjennelse er strengt forbudt. Dersom du vil bruke våre bilder og/eller tekst, er du velkommen til å kontakte oss.

Tilbakebetalingspolicy

1) Hvis produktet er skadet eller feilaktig.

Da blomster er ferskvare ber vi om at eventuell klage fremføres innen 1 arbeidsdag fra og med leveringsdatoen.
Vi har 5 dagers ferskvaregaranti på blomster, planter og tilknyttede elementer fra og med leveringsdatoen. Om noen av blomstene dør eller visner innen 5 dager etter levering, bør du ta kontakt med oss eller leverende blomsterbutikk.

 

Vi kommer da til å erstatte blomstene til deg kostnadsfritt.
Hvis du vil ha en refusjon og ikke bytte ut produktet eller erstatte det, så tilbakebetaler vi deg prisen for produktet og fraktomkostningene.

2) Hvis du har fått feil produkt. Hvis du mottar et produkt du ikke har bestilt, ta vennligst kontakt med oss eller leverende butikk, så fikser vi opp ved å levere riktig produkt eller tilbakebetaler deg prisen for produktet og fraktkostnader.

Returer og klager
Returnerer du et produkt i samsvar med betingelsene over eller om du vil fremføre en klage ta vennligst kontakt med vår butikk, via vår kontaktside eller per post til Blomsten Inger Høyvik, Raglamyrveien 5, 5536 Haugesund. Du vil da få et ordrenummer. Du må oppgi dette nummeret i all korrespondanse. Hver retur behandles individuelt og eventuelle tiltak vil avgjøres i samråd med deg (kunden).

Hvis du har problemer med å returnere et produkt, f.eks. på grunn av størrelsen så vennligst kontakt oss.
Hvis du ikke bruker ordrenummeret eller betalingsID ved all korrespondanse, kan det forsinke vårt svar til deg.